Ontwerp van parkeerautomaten
Een producent van parkeeroplossingen vroeg Studio Rotor om te werken aan het ontwerp van parkeerautomaten. Doel van het project was om een gebruiksvriendelijke en herkenbare productlijn te ontwikkelen.
Ontworpen voor de gebruiker
Het design van parkeerautomaten wordt doorgaans “inside-out” gedaan: vanuit de technische componenten. In het ontwerpproces van Studio Rotor staat de gebruiker echter centraal. Hoe ervaart iemand de bediening van een kaartautomaat? Is de layout van de interface logisch?
Goede user experience
Voor een goede user experience is het belangrijk dat mensen de kaartautomaat snappen. Zo hebben we ervoor gekozen om de elementen te groeperen per functie: informeren, betalen, ontvangen. Dat voorkomt dat de gebruiker niet meer weet waar hij moet kijken.
Inclusief design: ook voor mensen met een beperking
Verder is er gekeken naar de ergonomie van de kaartautomaat. Hoe ver kun je reiken vanuit een auto? Wat is de beste locatie voor het touchscreen en de andere bedienings-elementen? Door het scherm iets te kantelen, is het systeem goed te bedienen voor staande mensen én rolstoelgebruikers.
Eén stijl voor de hele productlijn
De parkeerautomaten zijn ontworpen om bij elkaar te passen. Ze hebben allemaal een duidelijk kader rondom de interface, die al van een afstand aan de gebruiker laat zien waar de interface zich bevindt. Het bedieningspaneel oogt rustig. Subtiele lichten trekken de aandacht, wanneer het donker is in de parkeergarage.
Wilt u ook een product voor de publieke ruimte ontwikkelen?
Studio Rotor heeft veel ervaring met industrieel design voor de publieke ruimte. Of u nu een pinautomaat, ticketautomaat of iets anders wilt ontwikkelen. Met onze kennis van gebruikers, vormgeving en techniek, denken we graag met u mee aan een mooie oplossing!
Samen een project opstarten Meer public design
Studio Rotor’s betrokkenheid: ergonomische analyse, ideeën bedenken, conceptontwikkeling.