Self-service check-in
Reizigers geven aan dat het inchecken op een vliegveld een grote stress-factor is, al helemaal wanneer er geen personeel meer aan te pas komt. Studio Rotor ontwierp een self-service check-in kiosk die rekening houdt met de reiziger. Zo is er o.a. plek om de koffer even veilig neer te zetten, de interface-elementen zijn geclusterd in eenvoudige stappen en ook met rolstoelgebruikers is rekening gehouden.
Studio Rotor gelooft erin dat bij het ontwerp van een product ook over de context moet worden nagedacht. Op het niveau van de aankomsthal zijn de kiosken op zo’n manier gerangschikt dat er overzichtelijke rijen ontstaan, wat ervoor zorgt dat de reiziger weet hoe te lopen. Door de kiosken om-en-om te plaatsen, heeft iedere reiziger voldoende ruimte terwijl er toch een groot aantal kiosken per oppervlak kunnen worden geplaatst.
Studio Rotor’s betrokkenheid: probleemanalyse en conceptontwikkeling
Samen een project opstarten Meer public design